Werkt een flyer in de brievenbus nog?

Iedereen kent de reclame flyers en folders wel die we door de brievenbus krijgen. Hier halen we graag onze aanbiedingen uit. Deze folders krijgen we ongeadresseerd in de brievenbus. 

Waarom worden de flyers verspreid

De reclame folders en flyers worden vaak huis aan huis verspreid en is dan ook nog steeds erg populair. In de folders staan heel erg veel adverteerders met de meest aanlokkende aanbiedingen. En juist de folders zorgen er voor dat de mensen een overzichtelijk deel krijgen van wat er allemaal bij de adverteerders te verkrijgen is. Dus de folders en flyers geven overzicht. 

Het vertrouwen in de reclame folders is groot

Het vertrouwen in de reclame folders is nog steeds groot ondanks dat er online mogelijkheden genoeg zijn. Uit onderzoek is gebleken dat reclame via tv, kranten en tijdschriften het meest vertrouwd is. In Nederland worden er op jaarbasis 12 miljard folders verspreid huis-aan-huis. Gemiddeld lezen mensen ongeveer vijfenveertig minuten de reclame folders van die week. Naar aanleiding van de aanbiedingen gaan mensen de bewuste winkel bezoeken. 

Waar let je op bij reclame folders verspreiden

Er zijn een aantal tips waar je aan kan houden bij de verspreiding van reclame folders:

  • Hoe valt je folder op bij het verspreiden: De meeste reclame zit een seal pakket waardoor de folder niet meteen opvalt. Daarom is een opvallend design met een duidelijke boodschap het beste
  • Herhaling is de kracht van reclame: Regelmatig de reclame folders laten bezorgen is erg belangrijk.
  • Beleving laten zien: Zorg dat de teksten en de afbeeldingen op de doelgroep worden afgestemd.
  • Merk of naam herkennen: Het is belangrijk dat het merk of naam van je onderneming herkend wordt
  • Boodschap verspreiden: Het is altijd belangrijk om de boodschap via folders te verspreiden maar ook via sociaal media en het internet. 
  • Verwijzing naar de website: Wanneer je in de folder een verwijzing doet naar de website kunnen ze daar altijd alle informatie vinden die ze nodig hebben. In een folder kan niet alle informatie.
  • Meten is weten: Het is belangrijk om de meting van de folderverspreiding inzichtelijk te houden.