Het nut van Twitter

Wat kom je in dit artikel te weten?

Twitter is een sociale netwerksite waarop gebruikers korte berichtjes van maximaal 140 tekens kunnen plaatsen. Gebruikers kunnen elkaar volgen, berichten delen en reageren. Berichten van personen/bedrijven die je volgt verschijnen op je ‘timeline’.

Twitter kan bijvoorbeeld worden ingezet voor de volgende doeleinden:

  • Discussies aangaan met uw doelgroep. Veel activiteit op een twitter account vergroot de kans om nieuwe volgers aan te trekken. Niemand volgt immers graag een account waar weinig gebeurt of alleen geautomatiseerde berichten op staan.
  • Het verlenen van service aan klanten; het beantwoorden van vragen.
  • Het posten van korte nieuwsberichtjes over uw bedrijf, bijvoorbeeld “vandaag nieuwe collectie producten binnen gekomen”.
  • Op de hoogte blijven van ontwikkelingen binnen uw sector. Het delen van relevante nieuwsberichten met andere gebruikers. Bij actuele situaties is het nieuws vaak het eerste beschikbaar op twitter; mensen die er soms letterlijk met hun neus bovenop staan. Bekend zijn de zogenaamde hashtags (#) waarmee berichten gegroepeerd worden op onderwerp/event.

Relatief weinig (MKB) bedrijven maken nog gebruik van Twitter. Dit terwijl een account snel aan te maken is en het qua gebruik erg eenvoudig is. Daarbovenop is activiteit op ‘social media’ een weegfactor voor uw rankings in Google. Een kans dus de concurrentie voor te blijven.

Hérojo Marketing kan u helpen met het opzetten van een Twitter-account. Deze kan uiteraard geheel worden ingericht naar de huisstijl van uw bedrijf.