In toenemende mate verwachten klanten waardevolle en leuke informatie op websites te vinden. Geen algemene marketing kreten of advertenties, maar bruikbare en informatieve inhoud.
Maar al te vaak zie je dat bedrijven hun klanten ‘lastig vallen’ met irritante banners op de website, commerciële posts of allerlei tweets met aanbiedingen. Een overkill aan reclame wordt vaak genegeerd door de klant en kan ervoor zorgen dat klanten helemaal afhaken. Tel daar nog bovenop de vele soorten ad-blokkers die er voor zorgen dat advertenties soms helemaal niet meer zichtbaar zijn en de conclusie kan getrokken worden dat dit type marketing steeds minder effectief wordt. Tot slot raakt online advertising ook nog steeds meer versnipperd over velerlei kleinere websites; het wordt dus steeds lastiger de doelgroep te bereiken. Gezien al deze ontwikkelingen genoeg reden om het eens over een andere boeg te gooien: content marketing.
Het doel van content marketing is juist niet commercieel; een stukje klantenbinding op lange termijn. De focus ligt op het helpen van de klant in plaats van de verkoop van een product. Het aanbieden van relevante informatie. De voordelen van content marketing op een rijtje:
- Informatieve blogs kunnen bijvoorbeeld geschreven worden op momenten dat het wat rustiger is op het bedrijf.
- Wanneer nuttige informatie wordt aangeboden gaan klanten u als expert zien. Bovendien is er een grote kans op terugkerende bezoekers; opzoek naar nieuwe informatie of naslag.
- Met unieke content onderscheidt het bedrijf zich van de massa.
- Meer geïndexeerde inhoud in google, waardoor op lange termijn een stijgende trend in bezoekersaantallen waarneembaar zal zijn.
- Niet alleen meer bezoekers, maar vooral ook relevantere bezoekers. Traditionele marketing is een beetje vergelijkbaar als ‘schieten met hagel’. Content marketing is zeer gericht.
- Kans dat bezoekers onderwerpen die voor hen interessant zijn delen via social media. Goede content creëren is stap 1, verspreiden via social media stap 2.
- Content marketing is goed meetbaar. Er valt precies na te gaan hoeveel bezoekers/reacties/leads bepaalde content opleverde, hoelang bezoekers bleven hangen en via welke referenties ze op de website terecht kwamen. Een geschikte tool hiervoor is
Hérojo marketing heeft veel ervaring met het schrijven van kwalitatieve content. Interessant voor uw bezoekers en goed voor uw rankings in Google. Door een scherpe tekst te combineren met video, afbeeldingen/foto’s of infographics valt bovendien een nog hogere conversie te behalen. Wij gaan graag eens met u in overleg over de mogelijkheden.